Dag 33 Maandag 21 augustus 2017 - Reisverslag uit Cape Canaveral, Verenigde Staten van Familie Maassen - WaarBenJij.nu Dag 33 Maandag 21 augustus 2017 - Reisverslag uit Cape Canaveral, Verenigde Staten van Familie Maassen - WaarBenJij.nu

Dag 33 Maandag 21 augustus 2017

Blijf op de hoogte en volg Familie

21 Augustus 2017 | Verenigde Staten, Cape Canaveral

We hadden van te voren niet echt een planning gemaakt. Maar de beslissing is vandaag gevallen op het Kennedy space center. We gaan eigenlijk na ons idee wat te laat op pad. Dat komt omdat we eigenlijk toch te laat ons bedje uit zijn en omdat we eerst nog wat boodschappen moeten doen. Dus ik denk dat we om ongeveer om 10.30 uur bij de poort staan. Dat terwijl het park al om 9.00 uur open is. Ik had gelezen dat het verstandig was om eerst de bus toer te doen, dus doen we dat dan maar. We zijn stom verbaasd als je ziet hoe groot het terrein van de NASA is. We komen langs diverse platformen. Het is eigenlijk wel grappig de chauffeur van de bus vind zichzelf super grappig. Ik versta er weinig van maar zijn enthousiasme werkt aanstekelijk. Het het is inderdaad allemaal groot en indrukwekkend. Op de terug weg kom je in een hal waar al van alles te zien is. Hierna ga je naar het bezoekerscentrum.
Daar zijn ook diverse tentoonstellingen te zien. Ik moet zeggen ik had me er al best veel van voor gesteld maar het overtreft eigenlijk alles.
Om ongeveer 14.30 uur gaan we naar buiten, want het is de dag van de eclips. En ja als je dan toevallig wel in de gelegenheid bent om te zien, wil je hem ook zien. Buiten zien we veel mensen die een eclips brilletje hebben. We vragen waar die te krijgen is en Thomas gaat er een scoren voor ons. Echt donker word het niet en ook hebben we niet de totale eclips gezien. Dit komt omdat men gezegd heeft dat hij toch maar voor 80% te zien zal zijn. Wel merken dat het koeler wordt, nu is het denk nog maar een graad of 27 terwijl het de rest van de dag ruim over de 30 graden is.
We gaan snel weer naar binnen er is nog zoveel te zien en we komen echt tijd te kort. Ze vegen ons er bijna letterlijk om 18.00 uur het park uit.
Zelf ben ik een enorm zee mens en had gehoord dat het strand niet ver weg kon zijn. Dus naar Cocoa Beach toe. We kunnen het niet echt vinden en het word al snel weer donker. We eten bij een restaurant waar ik echt een Crease gevoel van krijg. En rijden weer teug naar het resort.