Dag 22 Donderdag 10 2017 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Familie Maassen - WaarBenJij.nu Dag 22 Donderdag 10 2017 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Familie Maassen - WaarBenJij.nu

Dag 22 Donderdag 10 2017

Blijf op de hoogte en volg Familie

10 Augustus 2017 | Verenigde Staten, San Francisco

Vandaag gaan we de stad bezoeken. We hadden gevraagd hoe dit moest dus dat gaat lukken met de bus. In de bus komen in gesprek met een mevrouw en zij verteld vol overgave over haar stad, echt heel leuk zo vol liefde zij er over is.
We komen de stad in. Ons was verteld dat je een kaart kon kopen en dan was alle openbaarvervoer vrij. Niet dus. Kaart gekocht bij de eerste bus, nee we zijn een ander bedrijf en doen niet mee. Oke dan maar weer betalen. Dit schrijf ik hier zo maar even maar doen we uren over. De een zegt dit de andere weer dat, echt heel vervelend. Maar uiteindelijk dus betaald en naar de Golde gate bridge. Zo bijzonder weer om daar te zijn, tuurlijk wel mega druk maar ja we vinden het zelf ook super. We hebben geluk want de mist die er vanmorgen was trekt heel aardig op en kunnen de brug bijna in zijn geheel zien. Ook Alcatres kun je heel goed zien liggen. Daarna naar de Fischer Man Warf. Zo toeristisch maar zooooo leuk. Echt alleen hier al zou ik prima een dag kunnen blijven. En inmiddels is de zon volledig gaan schijnen. Het is niet mega warm maar het kijkt wel leuk. De zeeleeuwen zien we alleen op een afstandje. Ik had er wel naar toe willen lopen maar er staat nog meer op programma. We gaan richting de cabeltram. Zo druk niet normaal wachten dus. We staan op een punt waar de tram met de hand gedraaid word. En we gaan mee. We hebben "geluk" de kabel gaat stuk en we staan een tijdje stil. Kan gebeuren. Maar een man naast ons direct ik wil me geld terug en boos. Terwijl de bestuurder van de tram reuze aardig was en heel goed zijn best deed voor ons. Ik zeg tegen louis volgens mij houden ze dit alleen in stand voor de toeristen, volgens hem niet. Inderdaad het is anders ook wel een hele klim naar boven. We lopen zelf ook diverse keren naar boven en inderdaad onze kuit spieren hebben het zwaar.
Op Laurens zijn lijstje staat het bezoek aan China town nog, zelf vind ik dat ook leuk. Dus weer op pad. We komen in Chinatown en echt ook weer leuk. Ook heel bijzonder je vind wel de toeristische dingetjes maar ook echt hele bizarre dingen en ook typische chinezen dingen.
Maar het begint al weer schemer te worden en we weten niet goed genoeg de weg terug. Dus we gaan terug. We komen nog langs een hightech winkel. Echt de winkel zelf is al zeer mooi en de spullen die er in staat, tja als ik rijk was........
Bij de trein waar we mee gekomen waar kwamen we er achter dat deze ook niet mee deed met de kaart die we gekocht hadden. Oke kaartje kopen dus. En ook de bus deed niet mee. Kortom was een duur dagje reizen al met al. We hadden veel beter de taxi kunnen nemen, maar ja achter af heeft iedereen gelijk.
We komen weer vlak bij onze camper aan en besluiten nog even een mek drek te gaan bezoeken gezien dat we nog geen avondeten hadden gehad.