Dag 26 maandag 14 augustus - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Familie Maassen - WaarBenJij.nu Dag 26 maandag 14 augustus - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Familie Maassen - WaarBenJij.nu

Dag 26 maandag 14 augustus

Blijf op de hoogte en volg Familie

14 Augustus 2017 | Verenigde Staten, Los Angeles

We gaan vandaag de stad Los Angels bezoeken. We horen van veel mensen dat het een vieze stad is, dus niet echt het bezoeken waard. Maar dat is toch een beetje jammer en Thomas wilt graag het automuseum Petersen bezoeken en Laurens het Iowa Battelschip. Nu blijkt dat beide erg ver uit elkaar liggen. We besluiten dat we vandaag de stad bezoeken en het automuseum en morgen het schip, als we richting San Diego rijden.
We zijn er achter gekomen dat er een Uber systeem is. Zo ontzettend handig. Je hebt een Ap daar bestel je een Uber mee (soort taxi). Op de Ap kun je al zien hoe laat en waar hij is op dat moment en binnen een paar minuten staat hij voor je neus en brengt jou waar je wezen wilt. Ook de prijzen vallen reuze mee wat het kost.
We komen in de stad stappen uit. En ja thomas is zijn telefoon kwijt, ligt nog in de Uber. Gelukkig waren er een paar mannen die ons konden helpen, Want met de Ap kun je dus ook weer in contact komen met de chauffeur en binnen 15 minuten was die beste man weer op de plaats waar wij uit gestapt waren, en had thomas zijn telefoon terug.
We zijn dus op de rodeo drive uit gestapt. Dat is dus ongeveer The place to be. Wat een jet setters zijn daar. En de winkels ja dat is niet echt voor ons budget. De auto's die we er zien rijden tja is iets anders dan de gemiddelde middenklasse onvoorstelbaar. We vallen weer steeds in verbazing. Ons valt het op dat de meeste Amerikanen je echt wel willen helpen als je vragen hebt en we vragen de weg. Oke we lopen goed richting Petersen automuseum. Tijdens de wandeling komen we langs diverse zeeeeeeer duren auto garages. We mogen er naar binnen en ook foto's maken. We bezoeken de Massaritie en de Ferrari en natuurlijk ook de Audi garage.
Wel bijzonder de Audi's zijn hier veel goedkoper dan bij ons. Scheelt bijna de helft. Komt puur door de heffingen bij ons. Wel gek idee want ze moeten ook nog verscheept worden.
Petersen museum is inmiddels bereikt. Ik kan er veel over zeggen. Maar super gaaf. Even in een vogelvlucht wat we gezien hebben: de batmobiel van film 1,2 en 3, Cars auto's, allerlei auto's uit films en nog veel meer.
je kon er ook nog een duurder kaartje kopen en dan mag je naar de kelder. Daar mag je absoluut geen foto's maken, Ik twijfel er nog over om toch bij te betalen. Spreek iemand van het personeel er nog over. Zij laat mij toch wat foto's ervan zien. De auto van Elvis Presley, Frank Sinatra en andere staan er. En je moet er met een groep langs op, nee we doen het niet.
We gaan weer verder met de Uber. Naar de walk off Fame. Super grappig en MEGA druk. Ook het Hollywood sign gezien. Ja heeeeeeel klein in de verte met de camera is het bijna niet vast te leggen zo ver weg. We lopen een stuk en gaan weer met de Uber nu naar Santa Monica. Daar is de kermis die je vaak op films ziet. Ook druk, maar wel even leuk. Hapje gegeten en Laurens is nog even met de voetjes het water in geweest.
We willen nu wel terug. Mijn internet is uit gevallen en een Uber bestellen word dan lastig. We treffen het en er staat een (normale taxi) en sluiten met hem een deal en hij brengt ons terug naar de camping. Onze camera en ons hoofd is vol dus even wat drinken en dan ons bedje in.